Prawo do odstąpienia od umowy
Klientowi, będącemu konsumentem w rozumieniu art. 22_1 Kodeksu Cywilnego, przysługuje – na podstawie przepisów prawa – prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, poprzez złożenie stosownego oświadczenia o odstąpieniu od umowy (wg wzoru dostępnego tutaj: WZÓR OŚWIADCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY) na piśmie w terminie 14 dni i wysłanie go na adres:
P.P.H.U. ICEKALINKA Robert Kalinka, ul. Powiśle 25, 27-600 Sandomierz
Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru.
Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadku:
- towarów (usług) wykraczających poza standardową ofertę Sklepu, przygotowanych na specjalne zamówienie Klienta i dostosowanych do jego indywidualnych potrzeb;
- towarów ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności do spożycia;
- towarów dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli pakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 21 dni. Zakupiony Towar należy zwrócić na adres: P.P.H.U. ICEKALINKA Robert Kalinka, ul. Powiśle 25, 27-600 Sandomierz. Przesyłki dostarczone do ICEKALINKA za pobraniem nie będą przyjmowane. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru, będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
Zwracany przez Klienta Towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający zabezpieczenie przed uszkodzeniami przesyłki w trakcie transportu.
Koszt opakowania i odesłania Towaru ponosi Klient.
Zwrot kwoty wynikającej z wartości zwracanego Towaru oraz kosztów jego dostarczenia do Klienta nastąpi w ciągu 14 dni od dnia otrzymania Towaru od Klienta, z zastrzeżeniem postanowień pkt. 8.4. Regulaminu Sklepu. Jeżeli Klient wybrał w czasie dokonywania zakupu sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany w Sklepie, ICEKALINKA nie są zobowiązane do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Zwrot kwoty, o której mowa powyżej, nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyrazi zgodę na inny sposoby zwrotu pieniędzy.